facebookgroep Tuinhier Oudenburg
Volg ons op facebook(klikken) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes.

instagram Tuinhier Oudenburg
en/of volg ons op instagram(klikken) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes.


Tuinieren in moestuinbakken - Tuinhier Oudenburg "Tuinieren in moestuinbakken"


Derde plantenruil - Tuinhier Oudenburg "Derde plantenruil"


Vergeten groenten - Tuinhier Oudenburg "Vergeten groenten"


Webinar in Teams organiseren

Hoe organisseer je een webinar?

Webinar - Teams - Tuinhier Oudenburg

Om een webinar met Microsoft Teams te organiseren heb je geen dure apparatuur nodig. Een laptop/tablet met een (goede) webcam en microfoon volstaat in veel gevallen. Er kan dan gewerkt worden met een camera, een media mixer en een geluidsbron.

Het woord ‘webinar’ is de samenvoeging van de woorden ‘web’ en ‘seminar’, een online lezing of presentatie die plaatsvindt via het internet. Gasten kunnen een seminar op hun eigen computer of smartphope volgen. De webinar kan live plaats vinden, maar kan ook op een later tijdstip bekeken worden. Binnen Microsoft Teams wordt een webinar een ‘Live Gebeurtenis’ genoemd, die je met enkele muisklikken zelf kunt organiseren.

verloop webinar - Tuinhier OudenburgHoe starten met een webinar?

  • een onderwerp kiezen
  • een voordrachtgever kiezen
  • een datum en tijdstip kiezen
  • een software programma kiezen (ik heb voor MS Teams gekozen)
  • een vaste structuur voor de webinar opstellen (bij horende foto: verloop van de avond)
  • de chat functie gebruiken of niet

Hoe is de taak verdeling?

De taken worden bij MS Teams rollen genoemd. Om een webinar via Microsoft Teams te kunnen organiseren heb je drie belangrijke functies, nl.

  • de moderator: maakt de webinar aan, nodigt de deelnemers uit en coordineert de webinar en zorgt voor de juiste weergave op de schermen van de genodigden
  • de voordrachtgever: verantwoordelijk voor de inhoud van het webinar en gebruikt een PowerPoint presentatie
  • de gasten: online kunnen de gasten de webinar bijwonen. Met desktop/laptop/smartphone kan via Microsoft Teams app of via een browser

Hoe een webinar plannen?

Door te klikken op "meeting" en via "Schedule de meeting"" kan in MS Teams de datum en uur worden ingeleid. Nu natuurlijk op "Schedule" klikken. Verder op de "Copy meeting is scheduled" klikken en op het scherm verschijnt de meeting link. Nu nog kopiëren naar de email, om de link te plakken.

Meetings MS Teams - Tuinhier Oudenburg Schedule meeting MS Teams - Tuinhier Oudenburg Schedule meeting MS Teams - Tuinhier Oudenburg Your meeting MS Teams - Tuinhier Oudenburg

 

 

 

 

 

Hoe deelnemen aan een webinar?

Via een email ontvangen de gasten een link (zie vorig item). De gasten kunnen deelnemen door op de link te klikken.

De taak van de moderator.

  • de moderator organiseert de webinar
  • het startsein van de webinar wordt door de moderator beslist
  • alle micro's worden gedempt, dit om kakofonie te vermijden
  • de moderator deelt het verloop van de webinar mee
  • de sprekers worden om beurten door de moderator aangeduid
  • bij de rondvraag: steek dan een handje op indien u een vraag hebt Toolbar Teams - Tuinhier Oudenburg Toolbar handje Teams - Tuinhier Oudenburg

 

  • de beurtrol van de rondvraag wordt door de moderator bepaald
  • de moderator beslist wanneer webinar afgelopen is
  • moderator en bespreken: bij de rollem opnemen is af te raden

Webinar Oudenburg: meer uitleg (klikken)



logo Tuinhier Oudenburg